Polish English German

Samorządowa Szkoła Podstawowa im. Władysława Łokietka

Topola Królewska, Oddziały Gimnazjalne

Pojadą, by „muzyka zabiła sercem kultury”

Taką widokówkę zabiorą nasi w podarunku dla włoskich przyjaciółWenecja to miasto na północy Włoch leżące nad Adriatykiem, znane między innymi z licznych kanałów i podtopień. Przez kilka stuleci Wenecja stanowiła jeden z głównych ośrodków kultury muzycznej w Europie. Dla wenecjan wspaniałość sztuki stanowiła symbol potęgi miasta. Ujrzenie tego miejsca to marzenie romantyków.

Jakie wrażenia przywiozą stamtąd nasi nauczyciele: Ewelina Gryglewska, Renata Kubiak i Marcin Tober, ludzie bezpośrednio zaangażowani w realizację projektu ”Music Is the Beating Heart of Culture”? Otóż 22 października wezmą oni udział w trzydniowym spotkaniu organizacyjnym. Będą gościć w szkole Instituto Comprensivo A. Gramsci – Campalto we włoskiej Wenecji.

Harmonogram spotkania zakłada m.in. obserwację zajęć w szkole gospodarza, zwiedzanie szkoły i przedszkola oraz rozmowy na temat oczekiwań wobec projektu. – Zaplanujemy szczegółowo naszą pracę, wymienimy się pomysłami, przedstawimy prezentacje multimedialne na temat naszych krajów i szkół, opowiemy o sobie podczas wieczorów integracyjnych – informuje Ewelina Gryglewska, nasza anglistka. – Do tej pory koordynatorzy z Islandii, Niemiec, Czech, Irlandii Północnej, Turcji, Włoch i Polski znają się tylko z korespondencji mailowej. Niebawem się to zmieni. Poznają się w tzw. realu – dodaje.

Ciekawym punktem wizyty będzie prowadzenie dwóch lekcji języka angielskiego na temat własnego kraju. To wyzwanie nauczyciele mają realizować w zespołach klasowych składających się z uczniów w wieku 8–10 lat oraz 12-13–latków. A na finał spotkania przewidziano koncert, do udziału w którym nasi delegaci zostali już zaproszeni przez dyrekcję szkoły goszczącej.

Projekt pt. ”Music Is the Beating Heart of Culture” („Muzyka bijącym sercem kultury”), w ramach programu Socrates Comenius, został pozytywnie zweryfikowany przez Agencję Narodową i uzyskał dotację. Współpraca nad realizacją projektu ze szkołami z Islandii, Irlandii Północnej, Czech, Niemiec, Włoch i Turcji rozpoczęła się we wrześniu br., a zakończy w lipcu 2015. Anglojęzyczny projekt zakłada poznawanie tradycji i kultury krajów partnerskich poprzez zabawę z muzyką. Uczniowie wraz z nauczycielami odwiedzą sześć krajów i będą mieli sposobność komunikowania się z rówieśnikami w języku angielskim. A może nie tylko w tym języku.

(ewelina y suave)